MALATYA ARAPGİR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DKAB ÖĞRETMENLERİ GELİŞİM EYLEM PROGRAMI TOPLANTISI YAPILDI

          İlçemizde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olarak görev yapan 6 öğretmenimiz ile Arapgir Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdür Yardımcısı Filiz ÖZDEMİR başkanlığında 2 Ekim 2018 Salı günü saat 14.30'da Arapgir Anadolu İmam Hatip Lisesi Kütüphanesinde  Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün DKAB Öğretmen Gelişim Eylem Programı hakkında görüşmek ve altı aylık faaliyet planı hazırlamak amacıyla toplantı gerçekleştirildi. Yapılan toplantı sonucunda DKAB Öğretim Programı incelenerek Ekim-Kasım-Aralık-Mart-Nisan-Mayıs olmak üzere 6 aylık bir faaliyet planı hazırlandı. 
DKAB ÖĞRETMENLERİ GELİŞİM EYLEM PROGRAMI  TOPLANTISI YAPILDI

         DKAB Öğretmen Gelişim Eylem Programı çerçevesinde hazırlanan faaliyet planının Ekim ayı etkinliği olan "Öğrencilerin DKAB Öğretmenlerinden beklentilerinin tespit edilmesine yönelik bir anket çalışmasının yapılması ve değerlendirilerek alınacak tedbirlerin belirlenmesi" konulu faaliyetimiz gerçekleştirildi. İlçemiz DKAB Öğretmenleri derse girdikleri okullarda toplam 254 öğrenci üzerinde anketi gerçekleştirdiler. Anket analiz sonuçları aşağıdaki gibi değerlendirilerek alınabilecek tedbirler kararlaştırıldı. 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenimden Diğer Beklentilerim: 

Öğrencilerin % 96,44'ü öğretmenimi seviyorum derken % 90,90'u Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersini sevdiğini ifade etmiştir. Öğrencilerin % 93,86'sı öğretmeninin derse güler yüzlü geldiğini, % 97,24'ü öğretmeninin sevecen ve hoşgörülü olduğunu ifade etmiştir. Ancak öğretmenlerini sevme oranı onlara güven noktasında biraz gerilemiştir. Öğrencilerin % 70,36'sı öğretmenime güveniyorum, onunla her sorunumu paylaşıyorum derken  % 11,58'i güvenmiyorum demiş, % 17,74'ü ise bu konuda kararsızım demiştir. Yine Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde öğrendiğim bilgiler günlük hayatta da işime yararlı olur diyen öğrenci oranı % 95,26 iken % 2,22'si yararlı bulmadığını ifade etmiştir. Öğretmenim derste herkese eşit davranır diyen öğrenci oranının % 88,52 eşit davranmaz diyen öğrenci oranının % 6,32 iken kararsız olan öğrenci oranının ise % 4,90 olduğu görülmüştür.

 Anket sonuçlarına göre öğrencilerin öğretmenlerine güven, onlara rahatça soru sorma, ihtiyaç duydukları her zaman onlarla görüşebilme konularında kısmen de olsa sıkıntı duydukları gözlemlense de öğretmenlerinin okulda yeni olmaları, henüz onları tanıma aşamasında olmalarının bu sonuç üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Ayrıca öğrencilerin büyük çoğunluğunun öğretmeni, dersi ve dersin işleniş biçimini sevdikleri ancak derslerde daha fazla video, film vb. gibi görsel materyale yer verilmesinin derslerin verimini arttıracağını düşündükleri de anketimizden çıkan sonuçlar arasındadır.                                    

 Genel Analiz:

1)      Öğrenciler genel olarak dersi, dersin öğretmenini seviyorlar.

2)       Öğretmenin kendilerine yönelik davranışlarından memnunlar ve din kültürü ve ahlak bilgisi alanı ile ilgili tutumlar sergilediğini düşünüyorlar.

3)      Öğretmene ulaşabilme ve her sorununu paylaşma konusunda özgüven problemi yaşıyorlar.

4)      Öğrenciler için derste yapılacak/yapılmasını istedikleri her aktivite, görsel ve işitsel etkinlikler vs. onlar için daha ilgi çekici oluyor.

Sonuç Olarak:

Öğrenciye öğretmeni tarafından uzatılan bir el bazen onun dünyasını değiştirmek için yeterli olabiliyor. Onlar bir öğretmenden bilgiden ziyade sevgi, şefkat ve merhamet bekliyorlar. Bilhassa din kültürü ve ahlak bilgisi alanı ile ilgili onların gönlünde yer edinebilmek ve inanç değerlerini kazandırabilmek için öncelikle kalplere girmek gerekiyor. Aynı alanda çalışan tüm değerli öğretmenlerimizin bu hususa önem göstermeleri çok büyük önem arz ediyor. Gönüllere girilmeden beyinlere girilemez?                                                                                  

 10-05-201910-05-2019

 

 

M. Akif Mah. Ömer Baba Cad. No11 Arapgir / MALATYA - 04228113457

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.